Snart kommer fransmännen...

Idag är jag supernervös för jag ska nämligen få hem en fransyska idag! Jag var ju som sagt i Frankrike förra våren och nu är det min hostsisters tur att komma till mig. Om jag våndas? Svaret är JA! Hon kommer stanna hela veckan och åker på fredag, så vi får hoppas att veckan blir lyckad.
Vi har ett system där vår lärare ringer till en elev så snart hon hört nånting från bussen franskarna färdas i, sedan ska den eleven ringa till nästa elev, som ringer till nästa, som ringer till nästa osv. De skulle komma fram vid tre tiden, men vid typ 11.45 får jag ett samtal och då skulle de tydligen komma hit redan vid 12.30! Jag gick ju runt i pyjamas och tänkte precis gå in i duschen, men icke sa nicke. Så det var bara att ge sig iväg (man måste vara där lite tidigare plus att det tar lite tid att komma in till Värnamo plus att vi var tvugna att handla). Men när vi precis varit och handlat får jag ett till samtal som säger att de inte kommer förän 14.30 eftersom de stannade för att äta. Phew! Så nu har jag duschat och hunnit fixa lite mer än innan, så förhoppningsvis blir det bra.
Önska mig lycka till!!!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: