The feeling when you're 17 and someone you meet thinks you're 13...

Ledsen för dålig uppdatering, har haft en hel del att stå i och har helt enkelt inte haft tid, men nu är jag tillbaka iallafall. Helgen har spenderats med massa Harry Potter filmer eftersom den nya filmen kom ut i veckan så då var jag ju tvungen att kolla på de andra filmerna med! Härligt härligt.
Just nu är jag hos mormor och här blir jag hela underbara långa veckan eftersom vi har lov just nu. Så otroligt skönt!
Dessvärre har jag börjat få lite ont i halsen... förmodligen mamma som smittat mig för hon var sjuk halva förra veckan. Vill verkligen inte bli sjuk nu, dels för att det suger att vara sjuk under ett lov och dels för att jag inte vill smitta mormor. Aja, bafucin är just nu min bästa vän så vi får hoppas att den hjälper mig att bli bättre!

Jag och mormor var ute och gick en liten tur innan och då möter vi en jättetrevlig farbror som hon känner och vi står och pratar en liten stund. Sen går konversationen något såhär:
Gubben: Är du Katarinas dotter.
Jag: Ja det är jag (mormor har sex barn så det är lite svårt att hålla reda på alla).
Gubben: Jahaja det ser jag. Är du kanske 13 år?
Jag: WT*?!?! Are you kidding me you moron????
Heheh, så sa jag inte, skojjar bara lite med er.
Jag: Hehe, nee jag är faktiskt 17 *glad röst, inte bitchig eller så utan glad och skrattar*
Gubben: Nämen det var som 17 också....
Sen var vi tvugna och gå och jag och mormor fick oss ett gott skratt. Jag har nämligen alltid setts som flera år yngre än jag verkligen är men det var ett tag sedan detta hände. Så därför var det lite extra roligt och jag blev faktiskt lite småglad. Vill inte vara 17, känner mig så gammal, vill typ vara 11, det var ett bra levnadsår för mig, dessutom är det ofta gratis inträde till en massa grejer. Att se ut som 13 är en god bit på vägen, bara två år yngre så får jag åka gratis med färjan till Helsingör bland annat!
Lovar att bloggandet ska bli bättre.
Hej so loooong!

Kommentarer
arrie

mina vloggar är alltid tillägnade dig, kära stina lise :D

2011-04-19 21:21:42
URL: http://audioland.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: