2 December - Min favoritjulfilm

Jag absolut älskar julfilmer, det är balnd det bästa jag vet på julen och just därför är det så svårt för mig att endast välja en. men en hjistoria jag alltid gillat det är den där med Eberniser Scrooge som är elak mot allt och alla och som bara hatar julen. En natt får han besök av tre spöken, en från det förflutna, en nutida och en från framtiden och de försöker få honom att bli god och ångra sina synder. Man gjorde en ny animerad version av den för cirka två år sedan meed Jim Carrey och resultatet ser ni neda. Den följer historien till punkt och pricka samtidigt som den är otroligt välgjord. Den är både rolig men även skrämmande på sina ställen vilket, jag tycker att den ska vara eftersom det faktiskt är en ganska otäck historia från början. Jag älskar verkligen den här filmen så jag föreslår att ni pallrar er ut och antingen köper eller hyr denna film någon gång nu i December. Ni kommer inte ångra er! :)

Hade gärna sett den i 3D. Har ni 3D tv, hyr/köp den i 3D vettja!

UPDATE! 
Svar till Sandra: Ja det är samma som Mickeys Christmas Carol, älskar den också så blev helt verlycklig när man gjorde en animerad version av historien. Det är ju en historia av Charles Dickens från början och man har gjort flera olika filmatiseringen av julsagan, bland annat den här, Mickeys Christmas carol och The Muppet Christmas Carol.

Trailerna kan ni se nedan!:)



Mupparnas julsaga




Mickeys Christmas Carol, tack för länken Sandra! <3



Sist men inte minst, Jim Carreys A Christmas Carol. Lägg märke till att Ebernizer Scrooge faktiskt liknar Jim Carrey riktigt mycket!

Kommentarer
Sandra

påminner mig lite om Mickey's christmas carol ;o kanske är typ samma?



http://www.youtube.com/watch?v=eCO4D7KTRtE

2011-12-03 19:03:28
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: