7 december - Den sämsta julklapp jag givit någon

Jag är vääldigt dålig på att ge riktigt bra julklappar så det finns rätt mycket att välja på:) 
Det sämsta var nog den första julen jag bestämde mig för att "på riktigt" ge riktiga julklappar, då menar jag att man går ut och handlar och inte bara ritar en teckning av en huvudfoting eller en julgran.
Jag var väl kanske sju år gammal och bad om en önskelista från mamma. På listan stod det bland annat

Fryspåsar
Äggskärare
Sil
Bakplåtspapper
Tejp

Vad tror ni jag gör? Jo jag går ju såklart ut (mamma var med men fick inte se) och köpte de här grejerna och var otroligt nöjd över mina små fynd. Jag slog omsorgsfullt in dom och väl på julafton fick mamma dom och blev överlyckli. Jag minns hur stolt jag var över de här grejerna. Speciellt över fryspåsarna som mamma pratat så mycket om. Även tejpen som hon bedyrade att hon skulle ha så stor användning av framöver.

Det är ju inte förän några år efteråt som jag fattat att man för 17 inte kan ge sin mamma bakplåtspapper och fryspåsar i julklapp. Det förstår ju till och med mamma, men hon tyckte inte att jag skulle behöva köpa något riktigt till henne för mina ihopsparade veckopengar när jag var så liten  och därför tog dessa, mer eller mindre, urusla julklapparna att önska sig av mig.

Nu har det här blivit lite interna skämt några år efter. Typ "Tror du hon blir glad för den här presenten?". "jadå, den är ju helt klart bättre än bakplåtspapper", osv.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: