8 december - Det bästa med julen

Jag är en riktig julälskare som anser att just julen är den bästa tiden på året. Just därför är det extra svårt för mig att kunna välja endast en grej jag gillar med julen. Det är ju alltsammans som får dne att bli så perfekt som den faktiskt är.
Men mitt svar är den stämningen och mysigheten som finns såhär i juletid. Allting är extra mysigt och och härligt vid den här tiden. Man äter en massa goood maaat. Man bakar. Man pyntar så det blir fint i hemmen. Man tänder ljus. Man lyssnar på mysig musik. Man tittar på härliga julfilmer. Man blir nostalgisk. Man ser ljusslingor i buskar och träd. Man strosar runt på stan för att ge presenter till varandra. Och framförallt SNÖN!! Jag älskar snö något helt otroligt så just nu är jag överlycklig över det faktum att det faktiskt har kommit lite snö till oss! Just snön gör också att det blir mysigare och jag ÄLSKAR MYS!! Det underbaraste som finns verkligen!:)
Det känns som att mna blir extra vänlig och givmild på julen och det är just detta jag älskar! Och mysigheten, ja det är ett ord.


MYSIGHET!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: