Jag lever och tån min mår bra

Long time no see. Jag har haft så sjukt mycket att göra denna vecka. Jag har bland annat haft en redovisning i franskan på tjugo minuter som upptagit all min tid samt annat plugg och läsning så bloggen kommer därför lite åt sidan. Som sagt ska jag ändå försöka få upp åtminstone ett inlägg om dagen, vi får se hur mycket jag hinner.

I tisdags var det lucia och som vanligt är det ju alltid hur mysigt som helst. Jag och mamma hade som alltid lussevaka och tittade på lucia på tv och tände ljus och åt pepparkakor och lussebullar!
Det var lucia även i skolan och traditionsenlig tomtegröt till lunch. Märkligt nog har jag aldrig gillat skolans tomtegröt så jag gav all min till Frida, hoppas den smakade bra! :)

Under onsdagen beställde jag lite julklappar till nära och kära, bland annat en clothefolder till mamma och en present till vår secret santa.
Jag har berättat om clothefoldern för typ alla mina kompisar och alla verkar eniga om att det är den mest onödiga julklappen genom tiderna. Jag har dock varit hopplöast förälskad i den ända sedan jag såg Sheldon Cooper använda en sådan i "The big Bang Theory" så därför måste den bara finnas i vårt lilla hushåll!
Nedan ser ni ett litet klipp där ni kan se hur Sheldon använder den för att få till den perfekt vikta t-shirten!


I torsdags var vi i Jönköping för att lyssna på en föreläsning på Universitetet om Mediers påverkan på demokratin. Föreläsaren har tidigar gått på vårt gymnasium och visade oss bland annat kliupp på både skogsturken och laserturken. Roligtroligt!

Igår hade vi spex på skolan vilket innebär att en grupp på skolan stälerr sig på scenen och driver med elever genom att klä ut sig och imiterade dem. Det blev några skratt under kvällen:)
Därefter gick vi till harrys och stannade till cirka två:) en väldigt trevlig kväll!

Idag har jag bara slappat som aldrig någonsin förr. Jag har legat och latat mig fastän jag vet att jag egentligen inte borde det, men så blir det ibland. Jag tar nya friska tag imorgon!:) 


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: