Dag 11 - Mina syskon

Jag har två underbara halvbröder som är min pappas söner. De heter Carl-Christian och Lars och är precis som pappa danskar.
Jag är en väldig sladdis, båda mina bröder är i trettioårsåldern, alltså vuxna och de har egna familjer.
Carl-Christian är den äldste av de båda och är konstnär och ornitolog (fågelskådare). Tidigare hade han ett punkband som hette Obstinate Ester (översatt blir det typ Rockiga Ester, och detta var något jag tyckte var jättekul när jag var liten eftersom mormor heter Ester), har faktiskt ingen aning om ifall han har kvar bandet, men han släppte några skivor i Danmark och har ofta spelat på festivaler och liknande. CC är den längste av både pappa och Lars (har ju berättat att de var långa tidigare), han är nämligen 1.98 m lång. Ni kan tänka er hur jag skröt om detta i skolan då alla kallade mig dvärg och pygmée xD Barnen tyckte faktiskt att det var jättehäftigt!
Carl-Christian är en riktig naturmänniska, han älskar att vara ute i naturen och titta på fåglar, det är något han verkligen brinner för. Som jag sa så är han konstnär, han är extremt duktig på att måla, och han kombinerar sina två största intressen i sitt arbete - han målar fåglar. I många naturböcker med fågelillustrationer är det många gånger han som har målat dem. Han målar dock inte bara fåglar, även växter och andra djur, han är grym! Han har faktiskt gjort frimärken för något år sedan! Lite småhäftigt!
Den här har han målat:)
CC är två barnspappa till två underbara små tvillingtöser som kallas Ping och Pong! De är drygt 3 år gamla och galet söta! De är enäggstvillingar så det är svårt att se skillnad på dem så det blir nästan så att man ser dubbelt när man ser dem tillsammans:)
Lars är min andra brorsa och är bosatt i Helsingör, precis som pappa (dom bor drygt 200 meter ifrån varandra) och jag brukar ofta bo där när jag är i Danmark och hälsar på. Lars är fotograf och har haft en egen fotoaffär, men har tillsammans med sin portugisiska fru startat ett företag som riktar in sig på att sälja vin och delikatesser från Portugal i hela Danmark.
Lars är även han tvåbarnspappa till två flickor, dock inte tvillingar, flickorna är fem och två år och precis som Ping och Pong är de helt underbara!
Det bästa med mina bröder är att de alltid är så måna om både mig och andra i sin omgivning. De är så omtänksamma och glada och har bäst humor. De försöker alltid se det positiva i det mesta, en egenskap jag gärna skulle vilja besitta.
Det enda negativa med dem är att de bor ganska långt bort från varandra så jag kan inte träffa dem båda lika mycket som jag vill, men när vi väl gör det blir jag sååå L-Y-C-K-L-I-G!
Egentligen är vi väldigt olika, men lika på det sättet att vi alla tre är så måna om familjen. Dessutom är vi väldigt glada som personer alla tre med samma humor och vi har det så otroligt kul tillsammans! Dessutom bråkar vi typ ALDRIG!:) Varför bråka när man kan vara sams liksom, det är ett av mina motton för då blir man så mkt glaaadareeee;) (bråkar typ inte med mina föräldrar heller när jag tänker efter;))
Jag älskar mina bröder!
Carl-Christian!
Lars!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: