Dag 17 - Mitt favoritminne

Det kommer att komma inte mindre än TRE dagar inlägg på raken nu sedan jag var så fräck att jag hoppade över både igår och dagen innan.

Här kommer den första, nämligen mitt favoritminne. Det känns som att denna går hand i hand med ”Ett ögonblick” men jag ska försöka variera mig lite.

Jag har så många bra och ljusa minnen så det är så otroligt svårt att välja, men ett väldigt häftigt minne var nu i våras tillsammans med min älskade vän Lina och vi var i Paris. Hela resan till Frankrike med skolan hade varit helt underbar och dagen innan var vi i Brugge i Belgien (Minivenedig, bokstavligen) och åt massa choklad och sånt (mon ami Cindy var också med), heeelt underbart. Dock var jag väldigt ledsen vid den tiden eftersom mormor hade fått en hjärtattack (den första av de tre hon fick under 2010) och jag var så otroligt långt bort ifrån henne...

Iallafall. Dagen vi tillbringade i Paris var så perfekt, den kunde nästan inte varit bättre. Det var den första riktiga vårdagen på hela året (för mig, med vårdag menar jag att kunna ta av sig jackorna o.s.v.), solen sken, körsbärsträden blommade med sina vackra puderrosa blommor, solen sken och vi var i PARIS for Gods sake! Det kunde nästan inte bli bättre som sagt och vi gick runt i den underbara trädgården vid Louvren och åt kulglass och njöt av solens varma strålar med Eiffeltornet (tornet man drömt om sedan man var liten) i bakgrunden.

I början kunde jag inte fatta att jag faktiskt befann mig där jag gjorde, jag var i PARIS, staden av kärlek och mode (typ). Det var när vi satte oss på en parkbänk vid själva Eiffeltornet som jag insåg vart jag var, och den känslan var så otroligt mäktig. Från och med nu ÄLSKAR jag Paris, människorna, byggnaderna, naturen (vid louvren iallafall), butikerna (love them),det som händer på gatorna; mimarna, dansarna, mumierna, ”statyerna” ja allt!!!

Det var den allra första gången jag var i Paris, men definitivt inte den sista. I LOVE PARIS!

Det lite småroliga var att när vi i Paris hade det så varmt och soligt, så var det tydligen snöstorm i Sverige:) Det kändes ganska kul:)

 

Inte i Paris på denna bilden, men nånstans i Frankrike iallafall utanför en Katedral. Tycker att bilden är så härlig!

Det här är inte heller i Paris, utan i Belgien i staden Brygge, vattnet bakom är kanaler som funkar precis som kanalerna i Venedig (typ, det ser typ likadant ut iallafall). En helt underbar stad jag mer än gärna besöker igen. Här är Lina (hon hade då färgat håret brunt) och Cindy:)

 

Det här är i Paris, och vi har nästan precis anlänt och börjat vackla oss ut i den stora staden:)

 

En mimare som var hur rolig som helst och som mer än gärna ställde upp på roliga kort!

 

Här var vi på shoppingjakt, vi köpte dock inte klänningarna vi har på oss, även fast de var fina.

Det här är Lafatýette, tagen från typ fjärde våningen har jag för mig. Det är det mest otroligaste shoppingcenter jag någonsin varit på! Magiskt

Vi sitter på en bänk precis framför Eiffeltornet och det var på den här bämnken som jag verkligen förstod att jag var i Paris. Vi ger Nille en jättepuss, Louise stoppade ned honom i min väska med meddelandet "jag vill ut i världen" så vi hade med oss honom vart vi än gick och tog kort med honom under hela resan :)

Jag köpte en basker för att smälta in, gick runt med den nästan hela dagen (ursäkta den drogade minen)

Här är vi i Eiffeltornet allra högst upp. Mäktigt! Denna bild får avsluta bildspelet, har typ massa fler bilder, men inte på denna datan tyvärr. Dom här får räcka för att sammanfatta dagen:)


Kommentarer
Rebecka Vedlund

Vad trevlig dina inlägg är. kommer med all säkerhet att läsa igen! :) Hoppas du har en rolig helg =P

2011-02-23 22:28:01
URL: http://jade.se/paketresor
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: