Dag 19 - Detta ångrar jag

Jag är ofta rädd att jag ska ångra mig. Att jag kommer att tänka tillbaka och säga, "Varför gjorde jag inte det där?".

Det är klart att det finns saker man ångrar, det tror jag att alla känner, men varför ägna sig åt att tänka på vad man inte gjort. Varför slösa tid på sådant när det finns så mycket bättre saker att fokusera och tänka på så att man mår bättre.

Ändå ska man älta i det gamla och det är något jag är väldigt bra på. Jag kan ofta ångra att jag inte alltid pluggar lika ofta som jag borde, att jag sagt något jag inte skulle sagt, gjort något jag inte skulle ha gjort, eller inte gjort något jag borde ha gjort.

Än så länge är det väl inget livsavgörande beslut jag gjort som gör att jag ångrar mig, det är nog mest smågrejer, och jag hoppas innerligt att jag alltid fattar de rätta besluten i livet så jag slipper gå runt och ångra mig och älta. Livet är alldeles för kort för sådant!

Fokusera på det positiva och lämna skiten bakom dig, minns istället tillbaka det du gjort bra i livet. Då blir det bra:)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: