Dag 20 - Vad bjuder jag på för mat?

Om jag tänker mig att jag ska ha middagsbjudning och vill bjuda mina vänner på en riktigt god middag så skulle jag göra det här:
Till förrätt: Sallad. En god sallad med god dressing som inte är alltför mäktig, man måste ju spara lite plats i magen till de andra rätterna. I salladen ska det självklart finnas sallad och dressing, men även mozzarella (love) och parmaskinka. Kanske även fetaost, det passar inte ihop, men älskar både mozzarella och feta:)
Inte just denna, men bilden var fin:) Ni ser iallafall salladen och parmaskinkan
Till huvudrätt: Pasta Carbonara. Det är enkelt, men gott och något jag verkligen behärskar. Med parmesanost på blir det toppen!
Love
Efterrätt: Morotskaka. Jag älskar morotskaka, det är bland det godaste jag vet, och det är ju inte jättejätteonyttigt. Det är ju en hel del morötter i. Jag har hittat ett asbra recept som jag älskar, tror nästan jag ska göra det nån dag framöver... Iallafall, morotskakan får avrunda middagen, perfekt avslut på en förhoppningsvis perfekt afton.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: