Dag 25 - En första

Här kommer de utlovade dagarna, och jag börjar med ”En första”.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp detta men kan väl lägga det i lite olika kategorier:

Första gången utomlands: Första gången utomlands ”på riktigt” (jag räknar inte med Danmark, dels för att det är så nära och dels för att det är som ett andra hem eftersom jag är halvdanska) var Tyskland. Jag var i Hamburgh under en vecka sommaren 2007 (om jag inte minns helt fel) tillsammans med pappa och c/o och det var underbart. Hela staden är toppen och vi bodde på ett hellyxigt hotel som hette Kempinski, och jag minns att jag tyckte att det var så häftigt eftersom en James Bond film var inspelad på just det här hotelet! Hela resan var en fantastisk upplevelse och jag har varit där en gång till, senare samma år men då under julen då vi befann oss mitt i julmarknaden som invaderat staden:)


Kempinski hotell


Första gången jag flög: Första gången jag flög var nu i höstas då jag flög hem ifrån Lettland med skolan. Jag satt vid en fönsterplats eftersom jag ville se så mycket av resan som möjligt (dock är ju fönstrena yttepyttesmå!) och det var så vackert! Som ett landskap av marängsviss såg det ut som:) Jag fick dock väldigt lock för öronen så att jag tillslut inte hörde nånting, men det gick som tur var över (med lite hjälp från Lina;))

Första jobbet: Det första jobbet jag hade var på apoteket och det var jätteroligt. Det var en praktikplats som skolan hade ordnat åt oss under en vecka och jag hade sån tur som fick hamna på apoteket. När jag fick reda på det var jag jättebesviken och trodde att det skulle bli hur tråkigt som helst men upplevelsen gjorde att jag seriöst funderade på att bli farmaceut:)

Första benbrottet: Jag har haft väldigt många benbrott hittills i mitt sjuttonåriga liv (10 stycken hittills) och mitt första skedde när jag var 7 år gammal. Min bästa kompis Sandra, som bodde vägg i vägg med mig, hade fått inlines, men eftersom vi var nybörjare så fick vi bara åka inomhus så att vi inte skulle göra illa oss. Dock var olyckan framme vilket ledde till en bruten handled och gips i fyra veckor. Dock vart det ju lite status i min skola att ha gips eftersom alla ville skriva på det, dessutom slapp jag den jobbiga gympan (om gympa ens kan vara jobbigt som 7-åring) så jag led inte sådär jättemycket av att ha gips just då:)

Första instrumentet jag lärde mig: Första instrumentet jag lärde mig var blockflöjt i tvåan och det var extreeeeemt tråkigt. Man lärde sig bara typ ”Till Paris ska jag rida på en gris” och ”Spanien är ett land där man dansar tango”. Det mest avancerade var ”Valpen min”, inte sådär jättekul då alltså.





Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: