Dag 29 - Mina ambitioner

Näst sista "dagarna vi har på dagarna".... känns lite vemodigt, men här kommer det iallafall; Mina ambitioner.

Vad är mina ambitioner, vad är jag bra på? Jag gillar inte att skriva så för jag är den mest självkritiska person jag vet. Jag är dålig på att se det positiva i saker jag gör och är dålig på att berömma mig själv. Men jag ska försöka, jag är ju inte helt värdelös:)

Jag är bra på att vara med kompisar. Jag vet att det där lät heeeelt lamt, men jag tycker att jag är bra på att umgås och lyssna på folk, samtidigt som jag är väldigt bra på att prata:)

Jag är bra på språk, jag älskar språk. Gramatik och sådant är jag inte särskilt bra på, men att läsa och speciellt att tala är jag faktiskt ganska bra på:) det är så kul med dialekter och betoningar och att de ändras beroende på vart man befinner sig så det är roligt att prata sig fram till de olika stilarna på språket. Än så länge talar jag svenska, danska, engelska och franska och jag hoppas att jag ska kunna utöka dessa till ännu fler:)

När jag var yngre var jag mästare på att imitera, man kunde säga en person och jag var snabb som ögat på att både prata och röra mig på sättet personen gjorde, och det var till och med riktigt likt. Jag är dock inte lika bra längre, men jag har mina stunder.

Sporter ska vi inte ens gå in på då jag suger på ALLT och har alltid gjort. Men nu ska vi fokusera på det jag kan och inte det jag inte kan, så därför säger jag istället att jag är bra på att städa, när jag väl kommer igång. Jag älskar att man väldigt fort ser resultat och det gör att man vill fortsätta tills man är helt färdig.

Jag är bra på att vara glad och att skratta, jag brukar ofta få andra att bli glada genom att säga något småknasigt eller skratta eller liknande:)

Jag är ganska kreativ, kommer ofta på kreativa idéer och försöker se nya lösningar på saker. Om en sak går sönder så ser jag den inte som förstörd och färdig att slängas. Saken kan istället ha fått någon ny egenskap som man inte tänkte på innan. Typ om kläder går sönder kan jag skapa något nytt eller om ett smycke går sönder använder jag så många delar som möjligt för att skapa ett nytt. Eller om man har en skitig gammal tavelram kan jag istället göra om den till en anslagstavla.

Något jag är stolt över är att jag är väldigt tålmodig, det jag gör får ta den tid det tar. Man ska inte stressa in onödan för då blir det bara fel. När jag var liten gjorde jag alltid stora korsstygnsbroderier eftersom jag var så tålmodig, något mina vänner var alldeles för ”spralliga” för. Det är därför jag älskar att pyssla, jag har det tålamod som krävs för att man överhuvudtaget ska orka göra färdigt saken man håller på med. Man blir ju så glad och stolt när man väl är färdig:)


Kommentarer
sofiie - bloggare i värmland

de va en bra idé :D

2011-02-23 16:47:48
URL: http://sophielarssoon.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: