Melodifestivalen deltävling 3

Har precis haft besök från min kusin och hans familj och det var jättemysigt:)

Just nu taggar jag lite inför melodifestivalen och jag lovade ju att jag skulle skriva lite om låtarna. Jag hörde från playtones och ned, jag missade alltså Linda Sundblad, Simon Forsberg och Sara Lumholdt.



Playtones: Riktig rockabilly låt som jag tror kan gå hem både hos de yngre och äldre. Det finns väl inte så mycket mer att säga om dem mer än att det var rockabilly:)


Shirleys angels: Ganska tråkig faktiskt men en typisk Shirley/shlager-låt. Det känns som att man har hört den förut på något sätt och att den liknar de flesta andra inom samma genre. Kommer förmodligen spelas flitigt på radion i fortsättningen.


Sebastian: Väldigt glad låt. Det låter som något taget från Melody Club eller möjligtvis The Ark. Jag gillar den:)


Sara Varga: Jag har aldrig hört talas om henne förut men hon har en jättefin röst och låten får ett extraplus för att hon sjunger på svenska. Texten gick nånting ”spring för livet om du har det kärt” och är en fin ”visa”. Den skulle nog aldrig slå i Europa, men en fin låt jag gillar. Jag tror hon ”skrällar” ikväll:)


Eric Saade: Låten är bra, men man har ju ganska stora förväntningar på honom sedan Manboy, så jag blev lite besviken, men låten är som sagt bra. Väldigt lik Manboy och refrängen liknar ”Oh mama” med Lili och Sussie väldigt mkt.


Nu ska jag ju då tippa vilka som går vidare men eftersom jag inte hört ”snuttar” på alla låtarna så tippar jag baserat på dem jag hörde.

Till final: Eric Saade och Shirley's Angels, Eric Saades låt är självskriven (enligt mig) och Shirley går nog hem hos schlagerfantasterna:)

Till andra chansen: Sara Varga och Sebastian, jag tror att folket gillar dem helt enkelt:)



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: