Dag 1 - Presentera mig själv

Då börjar vi med de här dagarna då, och första dagen ska jag presentera mig själv. Det känns lite som i mellan och-högstadiet när man fick en ny lärare och skulle skriva om sig själv, men det här ska bli kul:)

Okej, here we go.



Jag heter alltså Stina Lise och är 17 år (född 1993) och bor tillsammans med min mami och min katt Skrållan, som är min lilla ögonsten. Vi bor i en liten byhåla lite utanför Värnamo som ligger i de småländska skogarna (typ mellan Växjö och Jönköping), dock är jag uppvuxen i Stockholm i mitt älskade Jakobsberg där jag bodde i 12 år, och därefter flyttade vi då till Värnamo.


Pappa är dansk och bor i Danmark, och jag hälsar på honom vid nästan alla lov jag har. Jag har även två halvbröder som även de är danska, och när jag hälsar på pappa hälsar jag även på de också. Mina bröder är vuxna och har egna familjer, två döttrar var, vilket gör mig till fyrabarnsfaster till fyra underbara små flickor i åldrarna 2-5 år.


Pappa är ju dansk, vilket alltså gör mig halvdansk (mamma är svensk). Det gör att jag också talar en heldel danska, inte särskilt bra, men jag kan ju göra mig förstådd iallafall:) jag talar även svenska (obviously) engelska och franska. Jag älskar språk som är ett av favoritämnena i skolan.

 

Just nu går jag andra året på Finnvedens gymnasium i Värnamo där jag läser andra året på den samhällsvetenskapliga linjen inriktning samhäll, och jag trivs som fisken i vattnet! Det är galet mycket läxor och prov, men jag har vant mig och tycker att det är helt okej. Medan språk är ett av favoritämnena i skolan är idrott antifavoriten ( vad är motsatsen till favorit någon?), så nu till trean har jag valt bort idrotten mot filosofi B istället. Jag har även planerat att läsa latin nybörjarspråk, inte så stor mening att läsa det när man bara får det som nybörjarspråk kanske många tycker, men det är ju grunden till så många språk som jag vill lära mig (spanska, italienska och portugisiska bland annat) så det känns spännande! Älskar ju språk, som sagt.

 

Vad finns det mer att säga? Jag har gröna ögon, ganska långt hår som är typ mellanbrunt är 1,63 m lång, en längd jag är ganska nöjd med eftersom man trodde att jag var dvärgväxt som liten (var EXTREMT liten). Jag älskar musik, vara med kompisar och familj, tv-serien VÄNNER och desperate housewifes, för att nämna några få. Jag hatar orättvisor, dåliga förlorare (kan själv vara en dålig förlorare) falska människor, slemmiga djur och kryp *ryser vid blotta tanken*... Det var väl lite kort om mig hehe:)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: