Dag 6 - Min dag

Idag vaknade jag en minut i nio, utan väckning. I'm awesome! Jag ogillar att sova för länge på morgnarna, maxgränsen är typ halv tio, annars känns det som att jag har slösat bort hela dagen... Även om jag inte gör något de timmarna jag hade kunnat ligga och sova så ska jag ändå vara uppe, det bara är så!
Jag åt frukost vid 10 tiden och sedan bäddade vi soffan (jag och mamma sover i bäddsoffan när vi är hos mormor).

Sedan gick vi ut och handlade, och ställde oss i kön för att betala, då upptäcker min kära mamma att hon har glömt plånboken! Blev lagom irriterad, men vi behövde iallafall inte lämna tillbaka varorna, vi ställde den vid sidan om kassan, gick hem, hämtade plånboken, gick dit och betalade:) frid och fröjd!
Vid två tiden åt vi middag och sedan satt jag och läste lite och trixa med datan.
Vid halv fem tiden började jag och mamma plocka ner alla saker eftersom mamma åkte hem idag. Jag har sovmorgon imorgon och åker hem imorgon eftermiddag istället.

Sedan går jag med mamma till stationen eftersom hon behövde hjälp med att bära Skrållan (vi har henne i bur och hon måste ju också hänga med!). Vid stationen är det fyra ungar i 13-14 års åldern som håller på att leka/busa vid spåret. Tre av dem sprang över spåret till perrongen medans den fjärde stannade kvar, och vi på perrongen blir asirriterade. Ingen sa något förutom mamma som sa åt dom att lägga av. Vi tror att dom tänkte springa över precis när tåget körde in. Lyckligtvis gjorde de inte det, och mamma steg på tåget och åkte hem.

Jag och mormor har ätit kvällsmat och tittat på tv och pratat lite, och sen tittade jag på No ordinary family och nu har mormor gått och lagt sig och jag sitter vid datan igen:)
Imorgon ska jag hem igen, fast det ska bli kul med laserdome:)
Godnatt!:)

Kommentarer
Josefine

sv: jaha okej, jo men precis, orken ska ju finnas där också :) förstår verkligen inte hur jag ska orka läsa till minst matte D, haha! jag går natur- natur :)

2011-01-30 22:50:47
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: