Dag 7 - Min bästa vän

Den här dagen gillar jag inte, jag har många kompisar, coh jag älskar dem helt otroligt mycket så det går inte att välja bara en enda...

Jag har flera från Bors skola, vi var ett litet gäng där, det var jag, Louise, Nathalie, Calina och Rut och vi var riktigt tajta och umgicks flitigt under 8-9 då klasserna slogs samman och vi fem hamnade i samma (A och B hade typ samma lektioner, så det blev som att vi gick i samma klass).

Calina flyttade till Norrköping till sin pappa, medan Nathalie går i Växjö och läser media. Rut går handel på Figy (min skola), och Louise går i min klass. Trots att vi egentligen har varandra väldigt nära, så blir det att man gluder ifrån varandra, och det är jag jätteledsen för. Man får kämpa för att kunna ses så ofta man vill, och nr man väl gör det känns det som att det knappt gått en dag sedan högstadiet. Men alla förändras ju, även jag och det är på ett sätt annorlunda nu än då...

Louise och jag har varit kompisar sedan början av 6:an då jag, liten, rädd och nyinflyttad från en storstad tydde mig till henne, och det är jag väldigt glad över att jag gjorde. Sedan jag flyttade hit har vi alltid gått i samma klass och vi har så många roliga minnen tillsammans. Louise är en väldigt trygg person, jag känner mig säker med henne och hon är alltid snabb med att lugna mig om jag är ledsen eller nervös, stressad eller liknande. det var just därför jag ville att hon skulle hänga med mig till sjukhuset när jag bröt handleden i ettan förra året (asrolig historia, lovar att berätta om det snarast!). Hon har även samma dåliga humor som mig, ibland kan vi bara skratta åt ingenting, eller bara göra ett litet ljud, eller fras eller liknande för att den andra ska krampa i skrattattacker:) folk kan kanske tycka att vi är lite småstörda, men who cares?

Jag har även fått massa nya kompisar sedan jag började gymnasiet, tillsammans är vi cirka 20 stycken, men vi är liksom smågrupper i den stora gruppen, även om vi ofta umgås alla tillsammans.
Emelie är den roliga, hon får alla att skratta, även om det inte ens är roligt. Om man berättar ett dåligt skämt är det oftast Emelie som börjar skratta, sedan skrattar alla med henne, just för att hon skrattar:) hon är bäst på imiteringar och hennes Filippa Bark DÖDAAAAR!!! Hon är en sån som många tyr sig till, väldigt stabil som person, och samtidigt full av glädje och det är svårt att ha en tråkig stund i hennes närvaro. Hon är så gullig och snäll, och man ser henne nästan alltid med ett stort leende på läpparna:)

Sofia är Hermione Granger i Harry Potter! Hon är smartast i klassen och jag skulle göra vad som helst för att vara i hennes skor! Man hittar henne oftast i biblioteket (som Hermione) där hon ofta studerar. Hon är galet omtänksam och sätter ofta andra före sig själv. Hon är även otroligt hjälpsam och vill alltid människors bästa. Hon drar sig aldrig för att hjälpa en vid skoluppgifter som tycks vara omöjliga att klara. Hon har till skillnad från mig, bra humor som alla faktiskt förstår och är extremt godhjärtad. Hon var den första i den nya klassen som jag tydde mig till, vi såg varandra i klassrummet och log mot varandra, och på något sätt visste jag att vi skulle bli riktigt bra kompisar, och det blev vi också! jag har fortfarande inte varit hemma hos varandra, trots att vi bestämde det typ andra eller tredje veckan eller nåt. Om du läser detta; Detta ska det bli ändring på!!! Sofia är helt underbar!

Lina är min soulsister. Det känns som att vi har känt varandra mycket längre än vi faktiskt har gjort. Jag har aldrig träffat någon som förstår sig på mig på det sättet hon gör, det kanske hon inte gör, men det känns verkligen som det. Egentligen är vi väldigt olika, jag är mer lugn medan lina är festdrottning (typ), lina älskar skräck medans jag hatar det, lina är "bitch" (du säger själv att du är det, dessutom kommer jag inte på ett liknande/bättre ord ;D) medan jag är en riktig fegis. Ändå har vi blivit så bra kompisar. En anledning tror jag är resorna vi gjort tillsammans, vi har varit i både Tyskland, Belgien, Kanada, Frankrike och Lettland tillsammans, och det tror jag har stärkt vår vänskap. Vi har samma humor och ungefär samma tankesätt. Vi har samma typ av humor och kan skratta åt saker som inte ens är roliga hur länge som helst. man blir lätt påverkad av Lina på det sättet att om hon är glad blir de flesta andra det också, om hon skrattar gör andra det med och om hon är småtjurig blir de andra det också, iallafall jag. Det som är bra är att jag är bäst på att göra henne glad vid dessa tillfällen:)

De jag berättat om ovan är de som går i min klass, men jag har även många andra kompisar som jag fått nu under gymnasiet, bland andra Abbe (Arberesha) som tidigare gick i vår klass, men som svek oss för den bajsiga A-klassen (jag skojja bara, det vet ni;)) och vår vänskap blir bara starkare och starkare. Hon, tillsammans med bland andra Sandra, Arrie och Cindy är bland de roligaste jag vet. Om man har tråkigt så går man till nån av dom och man blir genast på bättre humör, dom är typ lyckopillrena i "gänget". Ni är bäst ska ni veta, och precis som med abbe så blir vår vänskap bara starkare och starkare, och det ska den fortsätta att bli tycker jag!
Er jag inte nämnt (typ My, falkarna, frida m.fl....) ni vet ändå vilka ni är, ni är underbara, på riktigt, helt galet underbara.

Asså ni tycker säkert ba "Va f*n är det här för smörja hon skriver nurå?" men asså ni betyder typ allt!!!
Bara så ni vet; JAG ÄLSKAR ER! Ni är så underbara och ni förgyller min vardag något enormt! Min tillvaro skulle vara väldigt grå om inte ni fanns där och gjorde den så färgsprudlande som den är:)
TACK!<3
Min allra bästa kompis går dock inte på figy, och finns inte heller i Småland. Hon finns i Sthlm och heter Sandra. Jag tror nästan att jag väntar med att berätta om henne en annan dag, hon blir ett eget inlägg. Kan väl säga så mycket som att vi känt varandra sedan vi var bebisar, att vi delade vardagsrumsvägg och att vi praktiskt taget har samma uppväxt. Som sagt hon blir ett eget inlägg...

Kommentarer
Louise

Det där tog ett taaag att läsa ja (Y) tur att jag gjorde nån nytta där i sexan ;) Jag är med glad att du ville ty dig till mig. Att vi e crazy kanske man borde varna folk för menmen ;) att vi kan prata om ingenting hurlänge som helst är något som jag inte kan göra med någon annan, väldigt lustigt men våra konversationer kan ju bli lite hur som helst ;) Love u!<3

2011-02-01 17:02:26
URL: http://purplelime.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: