Laserblast

Nu är jag äntligen hemma efter att ha haft en helgrym eftermiddag/kväll med större delen av tjejgänget (alla var inte med).
Först spelade vi laserblast och därefter blev det pizza. För 120 spänn fick vi spela i 40 minuter, men det kändes verkligen inte som det, det gick galet snabbt! Man var i två lag, blått och rött lag (jag var i det blåa) och vi körde i två omgångar, den första vann vi, fast den andra vann det röda laget.
Här kommer lite bilder:
Arrie (mitt lag)
Sittandes; Karro, Mysan, Sara och Arrie (alla i mitt lag). Cindy och Abbe står upp (man ser dom inte, fast jag ser att det är dom;))
Louise (rött lag)
Kolla vad töntigt det ser ut när man inte ser det i de lysande färgerna! Här är iallafall lagen, jag är den snygga (fula) i mitten! :)
Så här ser det ut egentligen, aakul att alla färgerna blir helt mysko, allt vitt lyser o.s.v.
Laserblast spelas antingen solo eller i lag, vi körde som sagt i lag och det går ut på att skjuta motståndarna så många gånger som möjligt med hjälp av laservapnet man tilldelats. Alla har på sig en speciell lysande väst som lyser i lagfärgen och de områden västen lyser på (bröstet, ryggen, axlarna) ska man skjuta på, där bröstet ger mest poäng och axlarna minst. Om man blir träffad lyser västen gult och börjar vibrera och man är ute ur leken i sju sekunder, under de sju sekundera kan man varken skjuta eller bli skjuten. Varje gång man träffar någon får man poäng till sig själv och sitt eget lag, och om man råkar skjuta en lagmedlem förlorar laget 1000 poäng, så det gällde verkligen att träffa rätt. Man springer alltså runt i hela lokalen och försöker skjuta hej vilt och det är jättekul!!!
den västen man tog hade ett speciellt namn, mitt var Cow Tipper och som ni ser hamnade jag på tolfte plats, ni kan även se att jag blev jag träffade mindre än jag blev träffad;) Och the blue team won!
Under den andra omgången gick det desto bättre! Vi förlorade, men jag klättrade mig uppåt till en 5:e plats! Dessutom blev båda lagens poängsummor mycket högre, så typ alla blev bättre under den andra omgången:)
Efteråt gick vi till pizzeria Chaplin, som vann Pizza-EM 2004! Här kommer lite bilder:)
Death serious; Jag , Abbe och Cindy (mon ami francais)
Min pizza Calzone, jag åt upp ALLT! *stolt*
Cindy, Karolina i bakgrunden
Mysan kikar fram mellan glasen
Min glass! (jag vet att det är din abbe, men glömde fota min:) fast säg det inte till nån!)
Elin :)
Jag och Abbe :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: