Måndagen - Skola och aktiviteter

På måndagsmorgonen vaknade vi vid sextiden och åt frukost (jag drack juice och hon åt, jag har nämligen ingen aptit om morgonarna what so ever) och sen gick vi. Vi hade gått cirka 15 meter innan jag gjorde bort mig totalt och gjorde värsta backflippen när jag halkade på en isfläck!!! Dert var aspinsamt, jag fjorde inte illa mig men landade liksom på ryggen och och så chockad så jag börja babbla på svenska och hon fattade ingenting och det var bara allmänt pinsamt!!!
Vi kom iaf till skolan och lämnade av våra gäster för att de skulle på studiebesök och vi hade lektioner.
sedan blev det välkomnande i aulan och sedan lunch. Därefter var det drömstaden, alla blev indelade i grupper med några från varje land i varje och då skulle man tillsammans rita sin drömstad på ett jättepapper och det var tvungen att innehålla nånting från varje stad (nånting från Sverige, Tysklnd, Lettland, Estland och Litauen) och det var jätte roligt. Vi gjorde en en drömö som vi döpte till "Glarv Island", där glarv var alla initialerna från våra respektive hemstäder.
Våra letter
Sedan blev det aktiviteter i Gympasalen Tinas Ö. Jag och Lina hade en station med frågesport i ett övergivet omklädningsrum och det var bland det tråkigaste jag gjort ever. I böran var det roligt, men man blev snatr less av det eftersom man ställde samma frågor hela tiden  och det tog aslång tid för alla lagen att komma igeniom alla frågor. Dessutom var det fyra lag som inte kom, så poängihopräknarna (vad ska man kalla dom?) tyckte inte att man behövde våra poäng. Vi hade alltså stått där i två timmar till ingen nytta alls när vi istället hade kunnat vara med de andra och gjort massa roliga aktiviter. Jag var ju lagom glad då.
Kvällen blev desto bättre, en av tjejerna i gruppen hade tillgång till en högstadieskola eftersom hennes mamma jobbar där så vi hyrde hela skolan där vi lagade mat (pommes frites, korv, biff och bearnaisesås) och därefter tittade vi på film. Runt tiotiden åkte vi hem och kom i säng nångång efter tolv.
En riktigt mysig kväll!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: