Onsdagen - Skola och avslutningsfest

På onsdagsmorgonen var jag helt slut men vi gick upp i allafall och gick till skolan då vi hade helt vanliga lektioner, skillnaden var bara att vi var dubbelt så många vid varje lektion. Första timmen hade vi geografi och andra timmen hade vi svenska där vi blev indelade i smågrupper. Vi skulle skriva lite om Tartuffes och det var faktiskt ganska kul. Sedan blev det lite diskussioner om vart hur och när vi skulle äta. Några ville äta ute på stan, men det ville inte letterna eftersom de skulle ha sin lettlandsredovisning och behövde öva. Lite bråk uppstod men löstes sedan som tur väl var.
Matte lektionen var vanlig och på svenska, våra gäster hade det nog ganska tråkigt, satt bara och lyssnade.
Sedan var det redovisningarna med alla länder och jag personligen tyckte att mitt Lettlandsgäng hade den bästa eftersom jag tyckte att de hade bäst idée. Dom hade typ en tv-show där de hade en massa kända gäster som berättade om landet. I slutet passade de på att "förödmjuka" oss genom att vissa en massa filmer på oss under vår vistelse där inför alla de hundra pers som befann sig inne i aulan!!! Men det var ändå ganska kul att se och vi skrattade också:) När vi var där blev vi uppdelade i två lag och fick en massa uppgifter vi skulle göra och under uppgifterna blev vi filmade utan att riktigt veta varför. Det var förståss till redovisningen dom skulle ha det till. Trots detta så var deras bäst.
Sedan var det Litauen och de hade en redovisning där de visade en film och sen dansade och visade sina uniformer. Det kändes inte riktigt som att man fick en sådär jättestor bild av hur landet såg ut eller nåt, dom bara skuttade runt lite.
Därefter var det Estland och det var inte kul alls. Av alla 12 elever var det av någon anledning endast tre stycken som hade presentationen och dom hade bara en powerpoint och stod och pratade. Väldigt kort presentation och tyvärr ganska tråkig, de hade kunnat göra så mycket annat roligt och hade kunnat anstränga sig lite mer i min åsikt.
Tillslut var det Tyskland och de hade liksom Lettland en väldigt bra idée. De hade en frågesport där de hade frågor om landet där först tyskarna fick berätta lite om svarsalternativen och vad de trodde och därefter var det resten av ländernas tur att gissa. Litauen vann. Idéen var väldigt bra MEN deras presentation var waaay too loooong, jag kanske överdriver när jag säger att den var över en halvtimme lång, men den var otroligt lång.
Sedan hängde jag och Vilda med hem till Lina och hennes lett och där åt vi och gjorde oss lite i ordning inför festen på kvällen.
Men först var det konsert på rock de la uggla i vår skolcafeteria som vi var på och det var jättekul. Därefter blev det party!!! Ganska kul faktiskt, massa skratt och prat och allt som hör till plus en del kortspel:) Dock ville min lett hem ganska tidigt, redan vid elva så skjutsen kom runt halv tolv och skjutsade hem oss.
Vilda och en annan lett; Aija, lägg märke till att Vilda bär klockan jag berättar om lite längre ner!

Jag är lika glad som alltid


Lina och Emelie


Letter och chips

Väl hemma fick Vilda sina presenter, påskdekorationer till hela familjen, kaffe, te, MASSA GODIS och ett halsband som jag köpte till henne från Glitter föreställandes peacemärket. Riktigt snyggt, dessutom fick hon en röd itemklocka, såndär i gummi och den tror jag hon gillade jättemycket. Hon fick den i söndags och har burit den hela veckan så jag tror att hon gillade den! Jag har en likadan fast vit, ska visa den för er nån dag:)
Sedan blev det lite prat osv och kom i säng runt halv 2 -.-

Kommentarer
Louise

Tror lettlands var lika lång som tysklands, däremot så var det mer lättlyssnat på lettlands, för tysklands var lite enformigt. Roligast att titta på var dock var Litauens, men som du sa väldigt lite man uppfattade om själva landet :) <3

2011-03-26 21:05:16
URL: http://lisennyfiken.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: