Dålig uppdatering igen

Vet att uppdateringen varit dålig och det kommer den dessvärre bli nästa vecka också då jag har nationella i matte och redovisning va filmen vi gör i samhäll som handlar om ungdomars alkoholdrickande. Är jättenervös för hur dom kommer att bli och för att visa den för hela klassen... vill INTE!


Fransmännen var ju här hela förra veckan och det var jättekul. Lite annorlunda på ett visst sätt men vi hade ändå kul tillsammans. Kör lite kort update på vad vi gjorde varje dag:
Lördag: De kom vid tretiden och jag och min fransan (Camille) åkte hem till Lina och hennes fransman (Jeremy) och kollade på Pirates of the Carabean 3, eller rättaresagt, jag kollade och de andra tre låg och sov. Sedan åt vi lite och sedan bar det av till välkomstfest för alla fransmännen. Det var jättekul och sen gick vi och kollade på elden, ISKALLT var det, men ändå mysigt:)
Söndag: Jag, Lina och våra fransmän åkte till Rosenlundsbadet och badade, sedan åkte vi till A6 och kollade runt lite och sen stack vi in till Ikea och provade sängar och soffor fram till stängningsdags - runt 6-tiden. Sedan åkte vi hem och åt och sedan bllev det lite Gossip Girl på spanska eftersom min fransyska inte kunde nån engelska. Sen läggdags.
Måndag: Jag hade vanlig skoldag medan Camille var på studiebesök och lite sånt. Inte så jättekul för dem eftersom all guiding var på engelska, ett språk som de flesta fransmän inte kan. Sedan slutade vi vid halv 4 och jag och massa andra med fransmän gick iväg för att gå och fika lite och shoppa på stan. Men min fransyska var inte så sugen på att fika så vi åkte hem istället och kollade på film.
Tisdag: Boda Borg! Alla fransmän och svenskar åkte till Boda Borg i Sävsjö en heldag och det var jättekul! Jag och Camille var i lag med Lina och Jeremy och vi fick bara tre stämplar, men vi kämpade hårt så vi var ändå ganska nöjda. Vissa saker var lite konstiga och man förstod inte riktigt varför vissa saker blev som de blev, men vi hade det kul iallafall och det blev en hel del skratt. Kvällen blev helt underbar då vi åkte hem till Elin där det var massa andra svenskar och fransmän och vi åt korv och pratade och hade det jättemysigt. Sedan blev det Ice Age 2 och därefter bar det hemmåt.
Onsdag: Jag hade vanlig skoldag medan fransmännen åkte till Eksjö och gick på Skurugata. Jag har själv varit där och tyckte att det var jättespännande, men lite synd om fransmännen som var tvungna att gå där en hel dag och frysa när det regnade, blåste och bitvis snöade. Vi fick åka till Paris och shoppa loss när vi var i Frankrike och så får de gå i skogen när de är här... men många fransmän tyckte ändå att det var intressant och kul så det blev nog ganska lyckat iallafall. Därefter blev det fest för fransmännen, det var ganska kul, men det bar hemmåt ganska tidigt eftersom det faktiskt var skoldag dagen efter.
Torsdag: Vanlig skoldag för både mig och Camille, hon fick följa med mig en helt vanlig skoldag och gå på mina lektioner. Det var ganska kul och hon fick se skillnaderna mellan den svenska skolan och den franska. Hon tyckte att vår sksola är mycket finare än hennes men att deras skolmat är bättre. Detta kan jag definitivt hålla med om då de får efterrätt VARJE DAG i skolan i form av olika sockersöta BAKELSER! Dock beror detta på att de betalar en hel del för sin skolmat, en måltid kostar cirka 30 kronor och de betalar en avgift på typ 1000kr 3 gånger om året för sin skolmat (har för mig att det var så mkt). Vi slutade vid halv 4 och gick därefter hem till min kompis Kristina med en massa svenskar och fransmän, därefer blev det pizza och bowling. En helmysig kväll och en perfekt avslutning på hela veckan! Bilder kommer när jag hinner!
Fredag: Bussen mot Frankrike gick vid halv 8 på morgonen och därefter vart det nationella i engelska. Lite småsorgligt när de åkte eftersom man inte vet när man kommer träffas igen... men lyckligtvis har jag lite kontakt med en del fransmän som var här och det är jag glad över!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: