Ny kategori: Dagens fail

Ni vet de där speciella ögonblicken i livet då man verkligen känner att man gjort bort sig, skämt ut sig eller bara rent allmänt misslyckats med något? Allt som involverar detta plus lite till kommer hamna i denna kategori som jag valt att kalla Dagens fail.

 

Här kommer då min första fail, två stycken faktiskt.

 

1. Jag har tappat bort min sjal, eller närmare bestämt min mammas sjal. Jag vet att jag hade den i skolan iag och tror att den försvann vid Geografin. Ska gå till expeditionen imorgon och efterlysa den.

 

2. Skulle ta bussen hem och gick från skolan vid 14.30, bussen skulle (enligt mamma) gå kvart i tre men först skulle jag gå och köpa kattmat på Hemköp med Lina och det var väääärldens kö! Vid 14.38 var vi färdiga och då står bussen vid busshållsplatsen och jag springer som en galen maniac! Bussen står tålmodigt kvar och väntar och alla som ser mig glor på mig som om jag vore en idiot, och sen när jag nästan precis är framme så KÖR BUSSEN IFRÅN MIG!!! Why, WHY would the busdriver do such a horrible thing to me?! När man sprungit så som en galning och sen misslyckats så har man liksom förlorat all heder man nånsin haft i kroppen och man får lugnt stå där och låtsas som att inget hänt, det var meningen att jag skulle totalmissa bussen, inget konstigt alls liksom.

 

Men som tur var hade jag Lina med mig så jag behövde inte skämmas alltför mycket + att det gick en buss till efter svikarbussen som jag kunde åka med så det löste sig iallafall!

 

Mitt fail fick till sist ett lyckligt slut och nu vet jag iallafall att bussen går 14.40 och inte 14.45!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: