Lovade ju att skriva om breaking dawn

OBS! Följande inlägg innehåller spoilers! NI LÄSER PÅ EGEN RISK!
Jag var ju och kollade på Breaking Dawn på torsdagen och sa ju att jag skulle skriva lite om den. För det första så följer den boken EXAKT till punkt och pricka så det finns i stort sätt ingenting som utelämnas från den vilket jag tycker är väldigt bra. Dessutom har de lagt till lite smågrejer som gör att det bara blir ännu bättre, 

Början på filmen var, precis som jag tyckte om boken, helt underbar och bröllopet och talen var hur fina som helst. Förberedelserna inför bröllopsnatten och hela smekmånaden var skitbra!

Sedan blir den konstig precis som jag anser att boken är då deras bröllopsnatt resulterar i en blodtörstande vampyrbebis inuti Bellas mage som långsamt suger livet ur henne tills hon ser ut som ett skelett. 

Sen händer väl inte så mycket mer. Vampyrerna vandrar runt och skriker på varandra och är oroliga för vad det egentligen är som finns inuti Bellas mage, som btw är helt täckt av en massa blåmärken som resultat av de ställen där bebisen sparkat. 

Bella börjar dricka blod för att ge bebisen näring, därefter sätter förlossningen igång och den är ungefär lika grotesk som den beskrivs i boken. Ryggen bryts av, magen skärs upp och bebisen slits ut och Bella dör för en kort stund. 

När Jacob tror att Bella dött tänker han döda bebisen. Som av en händelse präglas han av det lilla spädbarnet (blir jättekär kan man väl säga) vilket gör att vargarna inte kan döda barnet eftersom deras allra viktigaste lag i hela världen är att man inte får skada den som en av vargarna präglats på.
Vargarna pratar btw i filmen vilket nästan bara ser ut som något hämtat från en barnfilm. Tänk er snowbuddiesaktigt fast med vargar.
Filmen får 2 starka toaster av 5 möjliga, klart godkänd och en av de bättre i serien.

Jag förstår att det finns många som älskar de här filmerna och böckerna, men det är inget för mig! Nej, jag tycker allt bara känns fel, konstigt och väldigt förutsägbart efter den sista boken och just därför gillar jag det inte särskilt mycket. Dock kommer jag att se den del 2 när den. Har läst böckerna och sett alla filmerna och därför vill jag även se den, ska bli spännande att se hur de har gjort allting! Vem vet, jag kanske blir en twinörd igen efter att ha sett den sista ;)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: