Fröken Stina Lise

Förra torsdagen (8/9) var jag och Sofia lärare för femmor i Forsheda och det var SKITROLIGT! Alla samhällare som läser samhäll ska upp till Stockholm nu på tisdag framtill torsdag och gå på en massa studiebesök och inför detta studiebesök ska man ha hållt en lektion om Sveriges statsskick för femteklassare.

Jag sov över hos Sofia kvällen innan och övade på det sista så att det skulle bli så bra som möjligt och jag var hur nervös som helst! Precis innan vi skulle in i klassrummet var jag så nervös att jag skakade och sökte anledningar till att inte behöva göra det.

När vi sedan drog igång så gick det hur bra som helst! Barnen var jättesnälla och intresserade av det vi hade att säga. De både svarade på våra frågor och kom med egna teorier och hjälptes åt att fylla i det vi sade. Asgoa ungar!

När det var slut hade man världens underbaraste känsla i kroppen, vi hade gjort det och klarat det och dessutom haft det riktigt kul! Kanske ska jag bli fröken i framtiden, vem vet?:)

Hittade den här på facebook, den är från ettan nån gång när jag hade lugg :) Tycker att jag ser ut lite som en fröken :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: