Nollningen

På vår skola är de tradition att välkomna de nya ettorna ubnder de två första veckorna efter sommarlovet. Detta gör man genom att sprida skräck ibland dem på så viss att man jagar dem som galningar med spritpennor, vattenpistoler och vattenbalonger i hela skolan. Jag har dock inte kladdat på någon för jag är en snäll liten trea (a).

Sedan kommer man till själva nollningen som alla måste gå igenom för att bli fullfjädrade ettor (man måste inte utan det är helt frivilligt). Då samlar varje klass på sig allt äckligt de har och har samlat på sig sedan sin egen nollning för att ge dem så bra välkomnande som möjligt. 

Vår nollning hade vi i fredags och det var som att ta en tidsmaskin tillbaka till sin egen nollning. Jag hade med mig följande:

  • Sirap, det är som en mildare version av klister
  • Linfrön, fastnar i hårbottnen
  • Mjöl, ser effektfullt ut
  • Kaviar, allmänt äckligt
  • Surströmming, stinker nåt så in i helsike, dock användes den inte
  • Vitlöksvatten, stinker även det så in i helsike

När ettorna kom så skulle alla sätta sig i en ring och presentera sig. Då hade alla ettor fått skrivet ett djur i pannan, typ en katt så skulle man låta som en katt. Sedan började allting på riktigt och de skulle leka staffet och leta efter saker på vår presenning med allt vi hade med oss. 
Tyckte så synd om dom så jag använde nästan ingenting utav det jag hade med mig. Jag hjälpte mest till och gav dem vatten om de fått något i ansiktet och ögonen och så vidare. Sedan kom vi till samhällseden som man måste svära för att visa att man är en sann samhällare. Sedan var det slut och så var det bara att städa. 

Jag vill gärna poängtera att nollningen är HELT FRIVILLIG OCH ATT ALLA SOM DELTAR GÖR DET FÖR ATT DE SJÄLVA VILL, MAN TVINGAR ALLTSÅ INTE NÅGON ATT DELTA ELLER GÖRA NÅGOT MAN INTE VILL. Alla ettorna fick information de behövde innan och de har skrivit på papper och så vidare för att få reda på om de ville delta och om de hade några allergier med mera.

För att läsa om min egen nollning kan ni trycka HÄR!!!!!

Därefter var det förfest och då kom alla ettorna vi nollat dit och de hade haft det jättekul! Äckligt, men precis så som de hade trott att de skulle bli. Fast dom tyckte att vi var snällare än de trott att vi skulle vara så då blev man lite glad! :) De blev alltås positivt överraskade. Hade det bra på förfesten och vid tio skulle vi till sigges.

Sigges var inte så kul som jag hade trott att det skulle vara, har väl blivit för gammal för det antar jag. Sov över hos Lina och det var mysigt. Resten av helgen har tillbringats med mami.

Har fått ont i ryggen så har mest legat raklång i soffan men idag känns det bättre.

LÅÅÅÅNGT inlägg som kompensation för den dåliga uppdateringen här på bloggen.



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: