Party in my tummy

Om det här barnprogrammet funnits när jag var liten vet jag att jag hade älskat det!

Budskapet med denna låt tycker jag är skitbra, och alla föräldrar därute vars barn vägrar äta upp de där äckliga kokta morötterna på tallriken måste jubla. Det får ju (förhoppningsvis) barn att tillslut självmant vilja äta upp den maten de fått och kanske till och med be om mer (min mamma hade varit euforisk eftersom jag vägrade äta något annat än fiskpinnar och gurka när jag var liten). Dock säger videon även att:

1. Att tugga maten är ute, den nya innegrejen är att svälja den hel, oavsett om du sätter i halsen eller inte, det är bara en del av spänningen.
2. Aldrig har ost och bönor varit gladare över att gå en olycklig död till mötes.
3. Musiken sätter sig som klistret på ett plåster på hjärnan, oavsett hur mycket man försöker bli av med det så går det inte. Hela videon bara skriker Beroende för mig!!!

Jag VET, detta är att övertolka men jag tyckte faktiskt att den här sången var skitgullig. Vem hade liksom någonsin kunnat ana att framtidens ungars stora förebild skulle bli ett långhårigt grönt monster med orangutangarmar och Unibrown som håller partaj med maten i sin mage?

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: