4 ord läckte ut från högskoleprovet!

Tydligen så är det en person som på flashback kallar sig "Tjuvholt" som i samma forum läckte ut fyra stycken av orden på högskoleprovet cirka 20 minuter innan provet började. Eftersom fusk är strängt förbjudet under högskoleprovet så har de provansvariga valt att helt stryka dessa orden från provet. 

Jag blev ganska glad först och hoppades att det var sådana där ord som man verkligen inte hade någon aning om vad de betydde viket alltså inte skulle göra någonting för mig. Lite skämtsamt sade jag till mamma att "om ordet cellofan var ett av de orden han läckte ut så ska jag personligen åka hem till honom och och slå han med min turkosa stekpanna".
Tror ni inte att just CELLOFAN var just ett av dessa orden? Joohodå!

De andra orden denna ljuvliga människa läckte ut med var PLACEBO (skit!), KORTEGE (dubbelskit!) och BOHEMISK (trippelskit på riktigt!)

Det hade varit skillnad om det var ord man inte kunde eftersom det inte skulle missgynna om de togs bort. Men nu tar de bort sådana ord som för VÄLDIGT många förmodligen varit avgörande för det normerade slutresultatet. För mig personligen spelar det nog ingen större roll trots jag hade rätt på dem, men jag tänker på de som hade behövt de här fyra rätta svaren för att komma in på de höga utbildningarna, som typ läkare eller psykolog. 

De på studera.nu säger dock att det här inte kommer att förändra någonting i slutpoängen men om man kollar på diskussionssajterna runt om på nätet så är det ändå väldigt många som tror att detta kan påverka de som svarade rätt negativt, men att det i sin tur kan påverka felsvararna positivt. 

Oavsett vad så anser jag att det var väldigt, väldigt onödigt gjort och jag hoppas innerligt att ingen kommer drabbas negativt av detta endast på grund av en annan persons idioti.
Läs mer om detta HÄR!


Länk


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: