Min fredag den 13:e

Eftersom jag går i trean så har jag under året hållt på med ett projektarbete som skulle in nu i fredags. Fredagen den 13:e.

Jag har aldrig haft riktig otur på denna fruktade dagen, men i fredags gick allt som skulle kunna gå fel, fel.
Det började på morgonen då jag skulle sätta på datan och skriva klart min rapport. Problemet var att DEN INTE STARTADE! Jag provade allt, satte i laddarsladden, tryckte på alla möjliga knappar, knackade på den ALLT. Oavsett vad så var datan STENDÖD.
Jag fick panik och började gråta eftersom allt jag någonsin gjort, projektarbetsmässigt, fanns i den här datan och nu när den var död hade jag ingenting.
Dock kom jag på att det kanske fanns en litenliten möjlighet till att jag sparat den på min dropbox så jag satte på min brukdata (som jag trodde var sönder eftersom blixten slog ner för någon sommar sen och gjorde att våra elektriska prylar började bete sig konstigt) och kollade. LYCKLIGTVIS så fanns det där. OLYCKLIGTVIS kunde jag inte öppna det eftersom min data inte förstår sig på openoffice.

Jag sprang runt i hela huset och panikgrät och hyperventilerade och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag ringde då LOUISE och MADDE (Frida var emd på ett hörn också) och de lyckades logga in på min dropbox och öppna det  för att därefter skicka det via hotmail.

Men då var det ju inte så mycket otur ändå, Stina Lise. JOhoodu det var det.

När jag var klar med rapporten vid elva tiden på kvällen ungefär så LADE INTERNET AV! Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte få et att funegra, det funkade bara inte. Provade till och med starta om burken men det funakde ändå inte. Vid halv ett gav jag upp och gick och lade mig.

Dagen efter funkade internet fortfarande inte. Men då kom en hjälp ifrån ovan då jag fick låna en internetsticka och jag lyckades på så sätt få iväg mitt arbete. Så slutet gott, allting gott. Men stressigt och panikartat som FUDGE!

Så nu har jag ingen bärbar data längre (skoldatan) utan får sitta vi en skitseg burk hela dagarna och vara osocial-.-

R.I.P. Barney <3 Under vår tid tillsammans har vi haftvåra meningsskillnader och små dispyter och jag vill be om förlåtelse. Förlåt för alla de gånger jag tagit ut min aggression på ditt stackars tangentbord när jag tappat tålamodet, jag vet att du alltid gjorde ditt bästa och att du inte kunde rå för att du hakade upp dig. Förlåt för alla de svordommar jag slängt emot dig de gånger varje dag då du stängde av dig för att du blev för varm eftersom din fläkt hade gått sönder. Det är först nu när du är borta som jag verkligen inser hur mycket du betyder för mig och hur tomt det blev när du inte längre finns hos mig för att underhålla mig.
Jag kommer aldrig glömma dig Barney <3

OBS! Barney är en dator. Som var min. Och är död. Nu. Punkt... slut.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: