Dag 17: Bakar du under julen? Vad äter du mer av?

Allt! Och lite till! Jag bakar både pepparkakor, lussebullar och en massa godis som jag äter upp snabbare än man hinner säga 'quidditch' (vilket resulterar i äggstremt illamående). Dessutom dekorerar jag alltid pepparkakshus varje år och jag har faktiskt blivit ganska så bra på det. Vi köper dock alltid färdiga hus eftersom jag aldrig har haft tid till att konstruera ett på fri hand. Förra året hade vi dock glömt att köpa något hus och jag var helt förtvivlad eftersom det var den 23:e december och jag kände att jag vekligen var tvungen att pyssla med något. Så jag tog de köpta pepparkakshjärtarna vi hade i skafferiet och började bygga lite på fri hand, i blindo if you will. Det slutade med att jag tillslut hade en väldigt häftig och innovativ igloo och jag var helt sjukt stolt när den väl var klar!

Olyckligtvis visade det sig att dessa pepparkakor inte riktigt var gjorde för iglookonstruktion vilket gjorde att taket mjuknade och rasade in, så i slutändan var det bara "ramen" som fanns kvar. Då placerade vi lite tomtar däri istället så att det blev som ett litet tomtelandskap så det blev ganska bra tillslut iallafall!da


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: