Dag 18: Skickar du ut julkort?

Dessvärre så gör jag inte detta, men jag önskar att jag gjorde det. Inget gör mig så glad som när det dimper ner en liten hälsning i brevlådan, och om jag då har chansen att ge någon annan denna glädje så är det ju klart att jag gör det! Jag köper ofta kort, sådana skitfina man hittar på Gallerix bland annat och planerar verkligen vem jag ska skicka vilket kort till beroende på personernas personligheter. Men i slutändan blir korten orörda och liggande tills januari kommer och då är det försent att skicka iväg dem och man ses bara som glömsk och slarvig (vilket jag är) om man nu mot all förmodan skulle skicka iallafall. 

Men i år blir det banne mig julkortsutskick! Jag har nämligen inte skickat iväg några tackkort än som tack för uppvaktningen under min student. Jag skulle ha gjort det tidigare men livet och annan skit kom emellan så det har helt enkelt inte blivit av. Men nu har vi gjort så att vi har beställt kort där det står : "God Jul och Gott Nytt år önskar Stina Lise! Tusen tack för uppvaktningen under min student!". Det känns så osammanhängande och jag vågar knappt skicka iväg dem för att det låter så pinsamt. Men vi gjorde faktiskt likadant när det gällde konfirmationen och andra i släkten har gjort likadant så det är väl ändå ganska så okej!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: