Glöggupphällning på Erix med fina vänner

Första december har spenderats på Erikshjälpen! Jag hade lovat att hjälpa mamma med att servera glögg och pepparkakor där, och tur var väl det! Finaste Cindy och Babben var där och hjälpte till vilket var hur kul som helst! Och vi gick in för det  som bara den! För att få den rätta julkänslan hade vi på oss tomteluvor och passande slipsar (Babben hade till och med skägg på sig!).
Vi sjöng även lite julsånger för att komma in i den rätta julstämningen. Jag kan svära på att de förbispasserande fällde tårar vid ljudet av våra änglalika röster. Vi har definitivt talang.
Vi gjorde slut på all glögg (8 flaskor) så det var något som var högst uppskattat! Barnen var helt galna i pepparkakorna, det var speciellt en unge som var framme  inte mindre än 9 gånger! Sen var det en annan som sprang och tog en andra gång för att ge till sin lillebror som satt i kundvagnen. Det var så fint att se. Han får nog många julklappar av tomten i jul. 
Madde och Niclas kom på besök vilket var mycket uppskattat! Hoppas vi hinner träffas längre nästa gång!
Här kommer lite bilder från dagen!

Fint podium. Alla arbetare ville ta kort på den "förfärliga granen" (den vita). Kan meddela att den blev såld!


Jag, babben och Cindy.


Skyltdocka jag och Cindy klädde på då hon tidigare stått komplett naken! Hör och häpna!


Tomten och Cindy


Vi hade svårt att förstå vad detta var för typ av plagg. Vi kom fram till att det är någon form av tubtop för puckelryggade. Eller någon med väldigt stora bröst.


Vem i allsin dar skulle ge den här till sitt barn?! Om tjejen i Exorsisten skulle få ett barn så skulle hon se ut exakt så. Jag skulle endats ge den till någon jag ogillar starkt för att straffa den om den har varit elak mot mig. Den är hemsk! Det känns som att den kommer att hemsöka mig nu bara för att jag skrev det här. Skit också! 

Efter Erix åkte jag och mamma och hälsade på mormor vilket var trevligt! Därefter gick vi ner på stan på julmarknaden och köpte brända mandlar (tradition) och därefter åkte vi hem och tittade på Shakespeare in love. Mycket bra film och en lyckad dag med andra ord. Dock kunde jag spenderat lite mer tid med att plugga, menmen. 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: