Overallsinvigning igår

Jag har inte nämnt att jag var på overallsinvigning igår. Efter många om och men så kom tillslut overallerna hit till Sverige och vi har nu invigt dem ordentligt!

Vi träffades först vid Dalkarlen (dit jag ska flytta inom cirka en månad!) där jag fick mottaga min fina gulorangea märkesfria overall. Vi gick därefter till en stor äng där det var en massa ettor från en massa andra program som också skulle inviga sina ovvar. Vi blev indelade i lag (fast egentligen var det ingen tävling för ingen vann, det handlade mer om att skita ner dem så mycket som möjligt. I en gren skulle man springa stafett tillsammans med någon från ett annat program och ha en ballong med målarfärg emellan sig och i slutet skulle man smälla ballongen mellan sig för att på så vis få ett märke på ovven. Det roliga var att vår ballong smällde inte oavsett hur mycket vi försökte så alla gapskrattade åt oss medan vi kämpade för kung och fosterland. Tillslut gick det och resultatet blev gul målarfärg på ena benet. 
I en annan gren skulle vi kasta ett ägg mellan oss utan att det gick sönder. Det var inte så jättesvårt eftersom äggen hade frusit då det var så sjukt kallt. Det gjorde mest ont när man var långt ifrån varandra och var tvugna att fånga isäggen med bara händerna utan vantar. 
I den tredje skulle man köra sälen på en presenning med filmjölk. Det avstod jag dock ifrån då jag hade på mig min fina FIGY-tröja (den marinblå ni vet med luva) så det kom en massa killar och jagade mig för att hälla lite filmjölk på benen. Det var inte lika brutalt som det låter. 
I den sista skulle vi köra killerboll (lagfanta eller dodgeball if you will) varje lag fått en hink med rosa klägg och några disktrasor. Man skulle använda svamparna till att märka det andra laget med så mycket klägg som möjligt. Det lag som var minst rosa vann. 
 
Hela invigningen var skitkul men sjukt kall! Jag hade tre lager tröjor och tre lager byxor, men endast strumpor och converse i knädjup snö. Jättekul verkligen.
 
Jag hängde med en kompis hem för att hänga av mig min overall hos henne så att den skulle bli varm till kvällen då det var kravall (Kravall = Krav på overall/fest där man måste ha overall). Jag hade inte tänkt gå på den överhuvudtaget. Jag hade tagit på mig pyjamas och krypit ned i sängen och myst och kollat på Så mycket bättre (Darin in my <3) när jag fick ett sms om att flera skulle gå så jag gav mig helt enkelt iväg vid elva tiden och mötte upp de andra vid Trappan. 
Vi stannade till 2.30 och då var jag helt slut, men vi hade det askul! Jag somnade dock inte förens 4.30 och vaknade vid 14.00 då mamma ringde och undrade hur det hade gått igår. Så det är min sammanfattning av gårdagen. 
Denna dag har enbart spenderats i min säng för att jag är så sinnessjukt lat. 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: