Genrep Melodifestivalen Växjö, deltävling 1 - Del 2

Här kommer då forstättningen på gårdagens lilla äventyr!

Tillslut började allting och då tog de äntligen bort det skynke de haft på scenen för att dölja det som fanns bakom och det såg jättefint ut!


Kören






Först ut var Sean Banan som gick ut på catwalken och skuttade runt lite, därefter satte han sig på en flygande matta och därefter upp på scenen och körde sin grej. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad av hans nummer, en riktig Sean banan låt som faktiskt var helt okej, en tvåa!






Konfetti!


Frida lyckades fånga en konfetti med handen! Jag her hela väskan fylld med en massa banankonfetti nu..




Andra gänget var ett för mig oklänt country band som hette Abalone Dots som sjäng sin låt "På väg". LiteTimoteij över det fast mycket lugnare, vackert! En trea!




Tjejen som spelade cello var hur liten som helst, hon försvann nästan bakom cellon. Skitgulligt!

The Moniker var tredje att gå ut med låten I want to be Chris Isaak. Jag blev lite besviken för jag hade väntat mig ett mer färgsprakande nummer likt hans förra Ohmajgaaad-låt, den här var lite mer indieaktig och inte alls vad jag hade trott. En tvåa.






Han körde också på konfettiregn.

Sedan var det dags för Afro-Dite med sin låt The boy can dance. Jag har aldrig riktigt gillat den discomusik Afro-Dite gjort tidigare men den här var väl okej. Riktigt Afro-Ditigt! En stark tvåa!




Schenna!

Sedan var det några som var väldigt oväntade, nämligen Dead by April med Mystery. En hel del growl som jag inte är så jätteförtjust i, MEN! Melodin var faktiskt bra och jag gillade den. Fel forum, men bra låt. En stark trea!






Därefter var det Marie Serneholts tur med Salt and Pepper och hon bjöd på ett litet klädbyte som resulterade i en guldglittrande tight åtsittande kroppstrumpa. Själva låten var tyvärr inte alls bra, den sätter sig dock på hjärnan "Salt and pepper salt and pepper salt and pepperpepper". En svag tvåa.


Sedan var det Torsten Flinck och Revolutionsorkestern. Ska jag vara ärlig minns jag inte särskilt mycket från denna låt. Den var väl inte riktigt min stil men inte jättedålig heller. En tvåa! Frida envisades med att fnittra och ta kort på Torstens fötter eftersom han av outgrundlig anledning var barfota på scenen.



Sen kom Loreeeeeeen och var helt underbar! Det tog en liten stuund innna hon kunde börja sjunga på grund av tekniska fle och hon ramlade av scenen vilket inte var så bra, men hon forsatte ändå som om ingenting hade hänt och sjöng med bravur! Låten var hur bra som helst, tänk typ Rihanna eller David Guetta med Without you, har för mig att den var lite åt det hållet. Sjukt bra var den iallafall så rösta! en solklar femma!!!







Snö <3


Det var lite tekniskt strul lite här och var, bland annat vid röstningen. Annars gick det mesta bra! Helena Bergströms klipp med de olika schlagerkaraktärer var ganska roligt. Så roligt att Gina fick en skrattattack direkt efteråt att ha sett det och inte kunde sluta. 








"Inte bögarnas fest"





Helena Bergströms karaktär (minns inte hans namn ...)


Det syns inte riktigt men Gina fick världens skrattanfall för hon hade inte sett det här klippet innan så det blev lite små skojjigt!



Kvällens vinnare avgjordes via röstning och det blev Dead by April med Mystery och Abalone Dots med På väg. 







Så här nära scenen satt vi! Catwalken bredvid.

Därefter åkte vi hem. Trötta men gladagladaglada. Förhoppningsvis kommer vi göra om det här en vacker idag för det var verkligen hur kul som helst och värt varenda liten krona!

Jag hoppas att ni tittar ikväll och att ni hittar er egna favorit!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: