Genrep Melodifestivalen Växjö, deltävling 1 - Del 1

Här kommer då lite bilder, 286 stycken knäppte jag sammanlagt så ni får ett litet urval av dem! De flesta är ganska suddiga i och med att folket rörde på sig en hel del, men man ser förhoppningsvis vem som är vem och det är ju faktiskt huvudsaken!

Vi åkte in till Växjö vid 2 tiden ungefär och ägnade efteriddagen på Grand Sammarkand (vad 17 är sammarkand för ord?) och shoppade lite. Jag hittade ett par byxor, shorts, linne, stickad kofta och en söt t-shirt med ketchup och pommes frites på! Jag kan visa sen kanske!


Här har vi den tröjan jag köpte! Och madde köpte sin vita tröja som hon tänker ha på alla hjärtans dag!

Därefter gick vi till McDonalds och åt och därefter åkte vi till Vida Arena som vi hittade efter mycket om och men. 
Det var cirka 20 minusgrader har jag fått veta nu i efterhand och när vi stod i kön påväg in trodde jag bokstavligen att vi skulle frysa ihjäl! Tillsist fick vi komma in i värmen och hänga av oss jackorna.









Väl inne var det mycket som hände, en MASSA gratisgrejor, bland annat delicatobollar! Jag lyckades proppa i mig 8 stycken så nu har jag lite dåligt samvete....







Vi var med och tävlade om ett presentkort på 300 kr på coop, vi spelade alla tre flera gånger men vann ändå inte en enda gång.... Jag skyller på knapparna...




Jag vet, jag är jättesnygg.

Frida var med i minuten och fick träffa minuten Malin som varit programledare för Bobster. Hon skulle bygga upp en pyramid med plastmuggar på åtta rader på mindre än en minut, men när hon bara hade en mugg kvar så rasade allt ihop, men hon var duktig ändå.






Sedan gick vi och satte oss och lyssnade på förbandet. De tre programledarna d.v.s. Sarah dawn Finer, Helena Bergström och Gina Dirawi kom upp på scen i morgonrockar och mystofflor och sa hej innan det hela började. Därefter kom han studiomannen som ser ut som en jättestor nallebjörn upp på scenen och pratade lite om hur vi i publiken skulle bete oss, typ klappa och tjoa när artisterna kom och man presenterade dem osv. Sedan kom Christer Björkman upp och så filmade de ett litet klipp de ska visa idag innan rapport eller något. 


Här är sångfågeln som man vinner om man vinner. Bra formulering, jag vet. Jag motstod det plötsliga infallet jag fick om att stjäla den. Jag kom dock på andra tankar så jag lät bli.


Madde och Frida väntar på att få äntra scenen.







Här har programledarna sina morgonrockar på sig.


Här är "nallebjörnen".


Vi hade en av de jättelika kamerorna precsi bredvid oss vilket var ganska häftigt. Stången som kameran var förankrad vid åkte fram och tillbaka hela tiden över våra huvuden så det kändes lite som att man skulle få en smäll i skallen när man minst anade det.




Här ser man hur nära stången var oss. Fridas och Maddes huvuden är närmast (och nej jag syftar inte på att de har flera huvuden, utan endast två stycken tillsammans). 


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: