Blåmärke på armen

Denna dag var dagen jag under en lång tid fruktat. Jag har legat sömnlös i flera nätter och oroat mig och mått så dåligt att jag knappt kunnat äta. Orsaken? Gardasilsprutan! Fast nej, där ljög jag. Jag har faktiskt inte varit ett dugg orolig för denna sprutan då jag lyckligtvis inte längre är särskilt spruträdd. Men om du är spruträdd ska du nog inte läsa så mycket längre då jag faktiskt lägger upp en bild på själva proceduren!
Dock vill jag påpeka att det INTE ÄR NÅGOT FARLIGT OCH ATT DET INTE GÖR ONT! Det ser många gånger mycket värre ut än det verkligen är men det är alltså inte så farligt att ta den. Så är du född 1993 eller senare så ta den, så är du till 70% skyddad mot livmoderhalscancer! Plus att det är gratis i vår kommun (hela landstinget?) så passa på:)

Min fina vän Frida hade lovat mig att skjutsa mig till sjukhuset, vilket hon också gjorde. Tack så mycket Frida du ska få en kaka av mig imorgon!
Det jag dock inte planerat var att få två fripassagerare med mig till sjukhuset som stöd i form av en viss Cindy och Arberesha! Så vi kom dit och jag skrev på några papper och så gick vi  och satte oss och pratade lite. Det var en massa andra tjejer där som också skulle ta den och en av dem höll på att börja gråta för att hon var så nervös vilket gjorde att jag faktiskt blev lite smått skakis inför att ta sprutan.
Tillslut var det vår (min) tur och jag beordrade Abbe att ta kort. Cindy gömde sig bakom en vägg och abbe blundade men lyckades få till två bilder ändå.
Det var kanske inte jättebehagligt, men det finns definitivt saker som gör ondare. Så nu har jag ett fint blåmärke med ett plåster på armen ömmar lite, annars mår jag prima! Efter sprutan gick vi till min mammas jobb och fikade och hade det trevligt!

Tack så hemskt mycket Cindy och Abbe som var med mig, ni gjorde min dag mycketmycket roligare än jag trodde att den skulle bli! Tacktacktack!:) 
Här kommer bildz!














NEDANFÖR KOMMER SPRUTAN.. OCH LITELITE BLOD









Jag ser rätt glad ut på bilden men det var för att jag såg att abbe såg så rädd ut, jag hade ingen aning om att det blödde lite. Tydligen träffade sjuksköterskan ett blodkärl MEN, ingen skada skedd! :)


FIKA MAKES US HAPPY!! 

Tack återigen, ni är guld värde båda två! <3<3<3

Kommentarer
babbz

haha, love the pictures!

Ingen fara gulleplutt, jag hade askul mer er 2! :)

2012-01-26 21:37:28
URL: http://aarberesha.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: