Jag har goda nyheter att förmedla...

...jag ska flytta ut från Bollen!! Jag skrev igår kontrakt på en ny studentlägenhet i området Dalkarlen och jag är så himla tacksam!! Jag delar fortfarande kök men jag får egen toa och EGEN DUSCH!! Kan ni tänka er?! I snart ett halvår har jag behövt vandra genom en lång korridor a.k.a. walk of shame för att ta mig till och från de skol-gympa-liknande duschar som finns i korridoren. Men det slipper jag nu! Wiiihiiiie!!

Men jag kommer nog sakna Bollen lite, det har ju trots allt sin charm :) Kommer dessutom sakna kompisarna där, men vi lär väl ses ändå :)

För att hedra min lägenhet, och för att visa er hur jag faktiskt bor, så har jag gjort en ritning av min lägenhet (knyckte dock mall från studentboendets hemsida, men har gjort den helt själv baserat på denna mall vilket tog huuuur lång tid som helst!!).
Här är den!
 

Sååå, det är så min lägenhet ser ut. Hade ju allra helst velat att ni skulle kunnat komma och hälsa på och se det själva, men pågrund av rummets litenhet så har det inte gått för sängen är minimal och man får inte plats med någon extra madrass... Ni får hälsa på mig i min nya lägenhet!

Lägenheten jag hr nu ligger på 14 m2 (kvadratmeter). Dock tror mamma att man då räknat med både balkongen och toan i detta, vilket gör att mitt rum ligger på endast 10 kvadrat! Det jag ska ha nu ligger på hela 18!! Lite större yta att röra sig på med andra ord!! It's insane!!!!
 
Så varsågoda, jag har jobbat med denna skiss hela dan nästan för att få rätt proportioner och skit istället för att öva på skittentan jag har nästa fredag. Sån är jag!
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: