Dag 22 - Det här upprör mig

Jag kan bli upprörd över väldigt mycket och jag kan lätt hetsa upp mig när jag anser att något är fel, som till exempel igår vid inlägget om Halebop-tjejen som ni hittar här.

När jag ser något som är fel eller orättvist blir jag ledsen inombords Om vi dessutom har en chans att stoppa det som är fel och man inte gör det, så blir jag lite småirriterad.

Jag blir upprörd när folk har en chans att förändra eller förhindra något, men inte gör det. Eller om man typ ser någon ramla på gatan, då HJÄLPER MAN PERSONEN. Detta ser jag som en självklarhet, och det vet jag många andra gör också, men de som inte gör det stör jag mig på. Om det är tio stycken som springer fram och hjälper till behöver kanske inte en elfte och tolfte också göra det, men om personen är helt ensam så tycker jag att man ska göra det.

Jag blir upprörd över orättvisor i allmänhet, av fattigdom, mobbning, diskriminering, förtryck, hatande människor, elaka människor, det som är fel helt enkelt. That really pisses me off...:)

 



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: