Gitarr

Jag vet inte om jag nämnt att jag spelar gitarr? Det gör jag iallafall och jag började för cirka fem veckor sedan och det är jätteroligt! Vi har alltid haft en gitarr hemma men jag har aldrig på allvar börjat spela men det gör jag nu och tar lektioner varje tisdag, passar super eftersom det är på samma ställe där jag är ledare på och själva miniorerna börjar direkt efter så det är perfekt!

Grejen är att den gitarren jag har hade mamma när hon var tonåring så den har några år på nacken, dessutom så är banden (inte strängarna utan de linjerna som går vågrätt längs hela halsen) jättesmala, nästan platta. Det gör att man måste trycka ned strängarna jättehårt och det är inte det bästa när man är nybörjare. Dock har jag plinkat på så gott jag kunnat och det har gått bra.

Men nu så har min gitarrlärare lånat mig en av sina gitarrer och jag blev JÄTTEGLAD!!! Den är helt perfekt för mig och nu går det riktigt enkelt för mig att spela. Jag får ha gitarren under hela sommaren tills jag får en ny (rykten säger att jag kommer få en i födelsedagspresent) och det betyder att det kommer bli en riktig spelarsommar för mig i år!


Min sommargitarr


Ni kan se min mamma svagt i bakgrunden, förmodligen de enda jag kommer visa här i bloggen... Sorry guys

Kommentarer
elina

älskar din gitarr den e skit cool, vill också kunna spela men har inte tiden :/



fråga: är du verkligen 17 ?

2011-07-16 22:08:23
STINA LISE

Svar Elina: Du får ditt svar i detta inlägg ---> http://stinalises.blogg.se/2011/july/softarhelg-med-lillkusinen.html#comment

2011-07-18 18:51:24
URL: http://stinalises.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: